Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

авиа салоны, выставки, авиа новости, события в авиакомпаниях и аэропортах, новые самолёты, новые маршруты полетов, слияние, поглощение, банкротство авиакомпаний, авиа происшествия, авиа курьёзы в воздухе и на земле

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #501

Сообщение валек » 31 дек 2018, 09:51

zerokol писал(а) 31 дек 2018, 09:48:Вот вроде оригинал - https://www.google.it/amp/s/amp.ft.com/ ... e208d3e521


Указанная ссылка не открывается, требует подписку...
валек
почетный путешественник
 
Сообщения: 2916
Регистрация: 10.10.2006
Город: Воронеж
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 382 раз.
Возраст: 52
Страны: 28
Отчеты: 7
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #502

Сообщение Lamp » 31 дек 2018, 10:10

валек писал(а) 31 дек 2018, 09:51:Указанная ссылка не открывается, требует подписку


Вот тут без подписки можно прочесть:
https://www.ft.com/content/744976f4-fb0 ... e208d3e521
Lamp
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 8680
Регистрация: 07.03.2004
Город: Москва
Благодарил (а): 312 раз.
Поблагодарили: 363 раз.
Возраст: 61
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #503

Сообщение валек » 31 дек 2018, 10:23

Lamp писал(а) 31 дек 2018, 10:10:
валек писал(а) 31 дек 2018, 09:51:Указанная ссылка не открывается, требует подписку


Вот тут без подписки можно прочесть:
https://www.ft.com/content/744976f4-fb0 ... e208d3e521

Увы, нет Subscribe to the FT to read: Financial TimesEuropean aviation: winter blues blow airlines off course"
валек
почетный путешественник
 
Сообщения: 2916
Регистрация: 10.10.2006
Город: Воронеж
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 382 раз.
Возраст: 52
Страны: 28
Отчеты: 7
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #504

Сообщение Lamp » 31 дек 2018, 10:28

валек писал(а) 31 дек 2018, 10:23:вы, нет Subscribe to the FT


Тогда могу только скопировать текст статьи и выложит ее сюда на ознакомление:



"It was midday on October 1 when Anders Ludvigsson found out that Primera, the small European airline he worked for, had just 12 hours before it was due to declare itself bankrupt. There was a mid-afternoon meeting where office staff were told, and five minutes later the news leaked to crew members through WhatsApp and Facebook. Flights ceased at midnight.

“We had been in trouble since I joined,” says Mr Ludvigsson, a former director of flight operations who had started at Primera in 2006 as a pilot. “There was always some sort of crisis coming up.” 

The financial crisis, tumbling eurozone economies, the soaring oil price: Europe’s airlines have not been immune to shocks in the past decade, least of all the smaller ones. 

Like other low-cost carriers, Primera prided itself on its nimble business model, which gave it an advantage over older airlines. “We could open up small bases with the same quality, without having infrastructure in place,” says Mr Ludvigsson. “We opened and closed routes very freely. If they didn’t work out, we closed them.” But that flexibility could not protect it against unexpected blows, including corrosion on one of its aircraft and delayed deliveries of others. 

Then Primera ran into a new wave of problems. At the same time as cancelled flights over the summer required passenger compensation, jet fuel was nearly double the price of the previous year. The airline had needed to risk expanding, he says, because “being static is slowly shrinking”. But it was “a gamble that didn’t come off”. 


Primera was one of several European low-cost carriers to fail in 2018 © Alan Wilson/CC
With the Christmas travel season in full swing, a number of other airlines in Europe are facing similar dilemmas. They have tried to expand rapidly in a market that has seen a flurry of new entrants and different business models. 

Europe’s consumers have enjoyed the benefits of a booming aviation industry, with the number of flights rising by 44 per cent to 38.1m in 2018 from a decadeago, according to the International Air Transport Association, and fares falling as low-cost carriers flourished across the continent. Ryanair’s average ticket price, for example, fell from €45 in 2012 to €39.40 in 2018.

But that success has started to breed its own problems for airlines as troubles ranging from a higher oil price to congested skies start to pick off the weaker carriers. Behind them stand Europe’s largest airlines, keen to consolidate and strengthen their grip on the market. Events like last week’s closure of the UK’s Gatwick airport after drones were sighted in the area, leaving thousands of passengers stranded, will not help.

Winter is a “horrendous” period for airlines, when a seasonal lull means that receipts are low but bills are high, says Gert Zonneveld, analyst at Canaccord Genuity. “When airlines go bust, they tend to go bust towards the end of the year . . . because that’s when the cash balances are the lowest.” The struggle for some is to survive until spring, when bookings increase. 


The first big warning sign appeared last year, when three large European carriers went bankrupt in quick succession: Monarch in the UK; Air Berlin; and Alitalia. The last of these is still flying with the backing of the Italian government, potentially contravening EU state aid rules, but it awaits a new owner.

This autumn, a number of smaller airlines failed. As well as Latvia-based Primera, Cobalt of Cyprus, Germany’s Azurair, Lithuania’s Small Planet Airlines and the Swiss SkyWork all went out of business. 

Two further carriers have had precarious experiences: UK regional airline Flybe, which put itself up for sale in November after poor results, and Iceland’s Wow Air, which hastily agreed to a takeover by Icelandair only for it to fall through and a private equity buyer to step in. Norwegian has also had a volatile time, rebuffing takeover offers from IAG, owner of British Airways.

Aviation experts believe that the pressure on the sector is only going to intensify, as seasonal factors combine with macroeconomic problems. 


Skuli Mogensen, founder and chief executive of Wow Air, says 'funding initiatives' have become 'a necessity for the business' © Company
The high price of jet fuel is a recurrent factor in recent bankruptcies. Although the price has recently fallen back to around $75 a barrel, it has spent most of this year between $80 and $90 and came close to $100 in early October. Eighteen months earlier, it had been as low as $50. S&P Global Platts, a data provider, has estimated that the elevated price has added $48.6bn to airlines’ 2018 fuel bill, compared with last year. 

Airlines have also cited the cost of new European compensation regulations for passengers as a factor. Jozsef Varadi, chief executive of Hungary-based Wizz Air, now one of Europe’s “big six” airlines, says the “squeeze in the marketplace” comes from both fuel costs and the new compensation system. “Those who are not viable from a financial standpoint cannot live up to the challenge,” he adds.

The industry faced a big bill for the disruption caused by congestion over Europe’s skies this summer — the worst on record. In July, Europe’s travellers experienced more than 135,000 minutes of in-flight delays  on average each day. Put another way, that was 94 days’ worth of delays every day — more than double the year before.

Industrial action by French air traffic controllers and ground-handling staff, as well as a lack of air traffic control capacity and extreme weather — from the “Beast from the East” snowstorms in February to summer’s heatwave — all contributed to these delays. Individual airlines added their own problems: Ryanair had to deal with days of strikes by pilots and cabin crew as part of a continent-wide industrial dispute.

Michel Dembinski, who is regional head of aviation in Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ’s structured finance office, says the industry is paying attention to “a number of indicators in a ‘heat map’ to monitor changes”, including interest rates, aircraft lease rates and fuel costs. “If they start showing too much stress, an adverse reaction may lead to restrictions in capital liquidity and weaker cash flows for airlines. The weaker airlines will be the first impacted.”


UK regional airline Flybe put itself up for sale in November after poor results © EPA
Jarrod Castle, analyst at UBS, believes a turn in the cycle is not far off. “Airlines’ valuations are saying we’re going into another financial crisis,” he says.

The fate of one airline has been played out very publicly. When Icelandair announced it wanted to take over its national rival, Wow Air, in an all-stock deal  worth $25m, at the start of November, it already seemed like a comedown for Wow, whose founder had said he was expecting to raise $200m-$300m in an initial public offering within 18 months.

At the time, the industry was still heralding Wow, which won the title of low-cost airline of the year at the Centre for Aviation awards in Berlin in November. Announcing the prize, Capa’s executive chairman, Peter Harbison, said: “It is a mark of Wow Air’s success that its biggest and closest competitor’s only response is to buy it.”

The airline was praised “for pioneering the long-haul, low-cost” model, using its Reykjavik hub to connect 20 destinations in Europe and North America. However, some of those routes are lossmaking, given Wow’s low fares. It will charge, for example, £130 to fly from New York Newark to London Gatwick from next month, though its business model expects that passengers will add pricier “ancillaries” such as carry-on bags and extra legroom.

But two days after the ceremony, Icelandair cancelled the deal, having received a due diligence report on Wow. Bogi Nils Bogason, chief executive of Icelandair Group, said the result was “certainly disappointing”, while Skuli Mogensen, Wow’s chief executive and founder, said it had been a “challenging project”. Icelandair’s own shares fell almost a quarter in the following week.


The deal’s collapse put Wow at risk, given that it had already announced a profit warning in a letter to bondholders and complained about creditors “demanding stricter payment terms than before, further putting pressure on our cash flow”. It had issued €60m of bonds in September but with a high interest rate of 9 per cent.

In the letter, Mr Mogensen indicated how precarious Wow’s survival was, saying “funding initiatives” had become “a necessity for the business” on top of the bonds. He said he had invested €5.5m cash in the bond “as I was convinced the funding would be sufficient to take us to an IPO in the next 18 months”, but the airline needed more money.


Earlier this year Ryanair had to deal with days of strikes by pilots and cabin crew. The airline has refused to compensate thousands of passengers © Reuters
The day after the deal collapsed, private equity firm Indigo Partners, which already owns Hungary’s Wizz Air and Mexico’s Volaris Airlines, offered to invest  in Wow. The parties did not disclose terms, except to say Mr Mogensen would remain the principal shareholder. The announcement could not have come at a better time for Wow. Mr Mogensen “really desperately needs to be able to put out some news like that, that somebody else is coming in”, says one Icelandic analyst.

When airlines fail, their brands may disappear but their assets are often snapped up by stronger players — and consolidation is something Europe’s bigger airlines are keen to see.

In the US, after mergers, acquisitions and the failure of smaller rivals, four airlines control 80 per cent of the domestic market by seats; in Europe, by contrast, even the top 10 airline groups can only muster 70 per cent. North American airlines have reaped the benefit of this consolidation: their margins for earnings before interest and tax have gone from 3.4 per cent in 2012 to 11 per cent in 2017, according to Iata. In Europe, that was 0.7 per cent in 2012 and 6.9 per cent last year.

Daniel Roeska, an analyst at Bernstein, says the industry is reaching a cyclical peak and “smaller airlines will fail more rapidly over the next two years”, given their bloated fuel bills, creating “consolidation opportunities in the European sector”.


Cypriot airline Cobalt was one of a number of smaller airlines to fold this autumn
Mr Castle at UBS says there is a coherence to consolidation. “It’s not like the capacity doesn’t get redeployed in some manner when things improve. Slots get taken over. The planes might go somewhere else. What you do see after each downturn is more consolidation of profits: the big ones get stronger.”

Consolidation helps solve one problem: overcapacity. In the fourth quarter of 2018, Europe’s low-cost carriers planned to increase the number of seats by 11 per cent, and the continent’s overall seat count by 7.7 per cent. Those numbers are actually decreases on previous plans: airline after airline announced it would grow more slowly, allowing it to protect its yields and pass on some of the higher fuel bills.

“If you look at the European market, there’s too much supply,” says Mark Manduca, an analyst at Citi. “We see the small guys looking for working capital, deferred revenue, prepayments, cash on the balance sheet.”

Recommended

Brexit
Brexit Britain close to agreeing open skies deal with US
Carsten Spohr, chief executive of Lufthansa, told the Financial Times in November that the airline industry needed to give up the “fantasy of growth going on forever” after a summer of strikes, delays and cancellations. He says aviation capacity in Europe, measured by the number of seats, had increased about 6 per cent a year since 2016. This exceeds the industry’s broad guide for sustainable growth of twice gross domestic product, which has recently been 2 per cent in Europe.

Problems with airspace, airports and delivery of aircraft show that “this industry has reached its maximum growth rate”, says Mr Spohr. “What we need is healthy growth in line with infrastructure and manufacturers’ capacity and airline capacity. 

“We can’t excuse ourselves, we are part of it.”

‘Zombie airlines’: how to spot the signs of vulnerable carriers
It is not easy to predict which airlines will fail, but there are characteristics industry observers look out for: weak balance sheets, high costs, ageing fleets. UBS analyst Jarrod Castle calls some of them “zombie airlines”, which “seem to survive for a lot longer than anyone believes they will”. Some benefit from state support, others have private owners who are prepared to invest in the hope of an upturn.

Wizz Air’s Jozsef Váradi says “irrationalities” allow unlikely carriers to survive. “If you look at it from a central and eastern European perspective, you have a bunch of small national incumbents who haven’t made money, who’ll never make money, but are still going because the governments believe they need a national carrier for some reason.” 

Within Europe, the strongest players are legacy carriers such as IAG (owner of British Airways), the Lufthansa Group and Air France-KLM, or the bigger low-cost carriers like Ryanair, easyJet and Wizz. Daniel Roeska at Bernstein argues that Europe’s leading airlines are “far more resilient today than they previously were” and could capitalise on “disruptive opportunities” in a downturn.

Consolidation has certainly been on the agenda for these airlines. IAG won Monarch’s Gatwick slots in 2017 and took a small stake in Norwegian, a rival on its transatlantic routes, this year as a prelude to a takeover, but had its offers rebuffed. 

Lufthansa and easyJet took over different units and routes of Air Berlin, while both have been interested in acquiring Alitalia.

However, Mr Roeska says American-style consolidation is “a topic for the next 10 years”, and strict ownership rules meant global dealmaking would take the form of “partnerships, joint ventures and equity stakes”, rather than mergers and acquisitions."
Lamp
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 8680
Регистрация: 07.03.2004
Город: Москва
Благодарил (а): 312 раз.
Поблагодарили: 363 раз.
Возраст: 61
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #505

Сообщение kostja » 09 янв 2019, 11:42

Немецкая пресса со вчерашнего дня пишет, что авиакомпания Germania на ладан дышит.
Рейсы из Дрездена в Санкт-Петербург уже отменены.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 47095.html
https://www.aerotelegraph.com/akuter-fi ... um-verkauf
https://www.aerotelegraph.com/wie-weiter-mit-germania

В кратце - ситуация катастрофическая, срочно нужны деньги (20 миллионов евро до 28 января) для продолжения полётов.
За 2015 год убытки составили 6,8 милллионов евро, за 2016 уже 7,7 миллионов, за 2017 и 2018 авиакомпания данные не раскрывают,
но предполaгается, что они плачевные.
На английском и на русском пока не было на эту тему новостей.

Я этой авиакомпанией ни разу не летал, но предполaгаю, что такое же говно, как и Air Berlin,
то есть билеты недешёвые, а сервис лажовый.
Место Air Berlin на немецком рынке авиаперевозок сейчас заняли Eurowings и EasyJet.
Надеюсь, тоже самое произойдёт и с Germania.
Для спасиба придумана зелёная кнопка "спасибо" в правом верхнем углу понравившегося сообщения.
Спасибо - функция благодарности юзеру на форуме
kostja
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 11395
Регистрация: 24.01.2010
Город: Ной-Изенбург
Благодарил (а): 124 раз.
Поблагодарили: 1773 раз.
Возраст: 49
Страны: 51
Отчеты: 3
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #506

Сообщение Diminho » 09 янв 2019, 12:06

kostja писал(а) 09 янв 2019, 11:42:Я этой авиакомпанией ни разу не летал, но предполaгаю, что такое же говно, как и Air Berlin,
то есть билеты недешёвые, а сервис лажовый.
Место Air Berlin на немецком рынке авиаперевозок сейчас заняли Eurowings и EasyJet.
Надеюсь, тоже самое произойдёт и с Germania.


Eurowings это же Lufthansa

https://www.lufthansagroup.com/en/compa ... wings.html
Anything you say to me can, and will, be misquoted or taken out of context...
Аватара пользователя
Diminho
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 6624
Регистрация: 03.06.2010
Город: из наукограда
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 244 раз.
Возраст: 43
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #507

Сообщение kostja » 09 янв 2019, 12:18

Diminho писал(а) 09 янв 2019, 12:06:Eurowings это же Lufthansa

https://www.lufthansagroup.com/en/compa ... wings.html


Eurowings принадлежит к группе Lufthansa, так же как и Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa Cargo, Swiss International Airlines,
но никак нельзя сказать, что это всё одно и тоже.
Для спасиба придумана зелёная кнопка "спасибо" в правом верхнем углу понравившегося сообщения.
Спасибо - функция благодарности юзеру на форуме
kostja
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 11395
Регистрация: 24.01.2010
Город: Ной-Изенбург
Благодарил (а): 124 раз.
Поблагодарили: 1773 раз.
Возраст: 49
Страны: 51
Отчеты: 3
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #508

Сообщение Jrik » 09 янв 2019, 13:24

Ну сейчас вроде как общий Европейский подход, что реальные ак умирают и выживают только ЛоуКосты.
Люфты ближние рейсе отдают своей лоукост дочке Eurowings. КЛМ и АФ сделали свою лоукост дочку и переводят все ближние рейсы в лоукост.
Да и там где реальные ак остаются на ближних перелетах внутри Европы, они мутируют в лоукост (платный багаж, платная еда, платный выбор мест, платная регистрация)
То есть реально через пару лет внутри Европы одни лоукосты и останутся, а классические ак будут летать только на дальние расстояния.
Аватара пользователя
Jrik
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 6522
Регистрация: 26.07.2008
Город: Волгоград/Москва
Благодарил (а): 17 раз.
Поблагодарили: 572 раз.
Возраст: 42
Страны: 152
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #509

Сообщение Diminho » 09 янв 2019, 14:55

kostja писал(а) 09 янв 2019, 12:18:Eurowings принадлежит к группе Lufthansa, так же как и Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa Cargo, Swiss International Airlines,
но никак нельзя сказать, что это всё одно и тоже.


Ну то что, это не совсем одно и тоже понятно, просто кто останется на немецком рынке? Air Berlin накрылся медный тазом, Germania в шаге, остается Lufthansa Group и Condor(который на самом неделе принадлежит британской Thomas Cook Group).
Anything you say to me can, and will, be misquoted or taken out of context...
Аватара пользователя
Diminho
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 6624
Регистрация: 03.06.2010
Город: из наукограда
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 244 раз.
Возраст: 43
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #510

Сообщение dasha1001 » 09 янв 2019, 15:01

Jrik писал(а) 09 янв 2019, 13:24:Да и там где реальные ак остаются на ближних перелетах внутри Европы, они мутируют в лоукост.
То есть реально через пару лет внутри Европы одни лоукосты и останутся, а классические ак будут летать только на дальние расстояния.

Вот тут я с Вами полностью соглашусь. Та же Люфтганза уже имеет тариф без багажа, еда всё хуже и хуже. Летели из Амстердама в СПб - давали макароны с сыром и овощным соусом и кексик, размером с ноготок, довольно вкусно, но убого. Лучше, конечно, чем сэндвич, но тем не менее.
Плюс по той же Европе все рейсы в среднем 1,5-2 часа, питание не имеет особого смысла. Люди уже в Доминикану летают без багажа
dasha1001
участник
 
Сообщения: 109
Регистрация: 13.03.2015
Город: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 16 раз.
Поблагодарили: 28 раз.
Возраст: 36
Страны: 35
Пол: Женский

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #511

Сообщение sunset_32 » 09 янв 2019, 15:15

Ну, у KLM/AF тоже базовый тариф по Европе безбагажный. А вот про их лоукост-дочку Joon ходят разные слухи - вплоть до того, что она "не оправдала оказанного высокого доверия" и ее в течение года закроют, вернув самолеты материнской компании. От личного полета Joon FCO-CDG в декабре остались странные впечатления - как они собираются окупаться, если это был самый пустой самолет, на котором я когда-либо летал? На весь А321-200 в очереди у гейта я насчитал 42 человека, включая меня. Я был один на своей тройке сидений, через проход от меня пожилая пассажирка тоже была одна на своей тройке, а за нами шел вообще пустой ряд.
sunset_32
путешественник
 
Сообщения: 1566
Регистрация: 30.12.2012
Город: Киев
Благодарил (а): 18 раз.
Поблагодарили: 107 раз.
Возраст: 42
Страны: 31
Отчеты: 1
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #512

Сообщение kostja » 09 янв 2019, 15:22

sunset_32 писал(а) 09 янв 2019, 15:15:это был самый пустой самолет, на котором я когда-либо летал? На весь А321-200 в очереди у гейта я насчитал 42 человека, включая меня. Я был один на своей тройке сидений, через проход от меня пожилая пассажирка тоже была одна на своей тройке, а за нами шел вообще пустой ряд.


Я так же на Ямайку летал из Кёльн/Бонна с Eurowings
Причём билеты были по 420 евро туда-обратно, а это 11 часов лёта туда, 9 обратно!
Для спасиба придумана зелёная кнопка "спасибо" в правом верхнем углу понравившегося сообщения.
Спасибо - функция благодарности юзеру на форуме
kostja
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 11395
Регистрация: 24.01.2010
Город: Ной-Изенбург
Благодарил (а): 124 раз.
Поблагодарили: 1773 раз.
Возраст: 49
Страны: 51
Отчеты: 3
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #513

Сообщение Diminho » 09 янв 2019, 15:28

sunset_32 писал(а) 09 янв 2019, 15:15:Ну, у KLM/AF тоже базовый тариф по Европе безбагажный. А вот про их лоукост-дочку Joon ходят разные слухи - вплоть до того, что она "не оправдала оказанного высокого доверия" и ее в течение года закроют, вернув самолеты материнской компании. От личного полета Joon FCO-CDG в декабре остались странные впечатления - как они собираются окупаться, если это был самый пустой самолет, на котором я когда-либо летал? На весь А321-200 в очереди у гейта я насчитал 42 человека, включая меня. Я был один на своей тройке сидений, через проход от меня пожилая пассажирка тоже была одна на своей тройке, а за нами шел вообще пустой ряд.


Возможно, от направления зависит? Например, рейсы Joon в Бразилию в Fortaleza никогда не пустые, в весной 2019 Joon собирается еще и в Эквадор летать.
Anything you say to me can, and will, be misquoted or taken out of context...
Аватара пользователя
Diminho
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 6624
Регистрация: 03.06.2010
Город: из наукограда
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 244 раз.
Возраст: 43
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #514

Сообщение kostja » 09 янв 2019, 15:33

Меня вот заинтересовали рейсы Joon на Сен-Мартен, довольно привлекательные цены.
Надеюсь, их всё-таки не прикроют.
Для спасиба придумана зелёная кнопка "спасибо" в правом верхнем углу понравившегося сообщения.
Спасибо - функция благодарности юзеру на форуме
kostja
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 11395
Регистрация: 24.01.2010
Город: Ной-Изенбург
Благодарил (а): 124 раз.
Поблагодарили: 1773 раз.
Возраст: 49
Страны: 51
Отчеты: 3
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #515

Сообщение sunset_32 » 11 янв 2019, 16:28

Увы:
----https://ifn.news/posts/air-france-confirms-plans-to-close-down-joon-brand/
Самолеты и персонал вернут в Air France, а Joon прикроют. Правда, точных сроков в статье нет.
sunset_32
путешественник
 
Сообщения: 1566
Регистрация: 30.12.2012
Город: Киев
Благодарил (а): 18 раз.
Поблагодарили: 107 раз.
Возраст: 42
Страны: 31
Отчеты: 1
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #516

Сообщение kostja » 11 янв 2019, 16:31

Ну в принципе, правильно, я тоже не понял, зачем им нужен был Joon, когда у Air France и так уже была одна лоукост-дочка HOP! airlines.
Для спасиба придумана зелёная кнопка "спасибо" в правом верхнем углу понравившегося сообщения.
Спасибо - функция благодарности юзеру на форуме
kostja
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 11395
Регистрация: 24.01.2010
Город: Ной-Изенбург
Благодарил (а): 124 раз.
Поблагодарили: 1773 раз.
Возраст: 49
Страны: 51
Отчеты: 3
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #517

Сообщение lubsya » 11 янв 2019, 16:37

Diminho писал(а) 31 дек 2018, 00:09:вот в полной заднице была Alitalia

Руки прочь от Альиталии Хотя бы до июня ))) У меня билеты ими
Аватара пользователя
lubsya
почетный путешественник
 
Сообщения: 3546
Регистрация: 07.03.2010
Город: Москва
Благодарил (а): 522 раз.
Поблагодарили: 356 раз.
Возраст: 47
Страны: 29
Отчеты: 2
Пол: Женский

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #518

Сообщение epetkov » 11 янв 2019, 16:44

У этой компании (AF/KLM) очень много авиакомпаний собралось:

Air France
KLM
Hop!
Cityhopper
Joon
Transavia
Transavia France
Air France Cargo
KLM Cargo
Martinair 

Так, что оптимизация была предвидимой.
epetkov
почетный путешественник
 
Сообщения: 2469
Регистрация: 17.02.2011
Город: Варна
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 706 раз.
Возраст: 48
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #519

Сообщение Diminho » 11 янв 2019, 18:01

epetkov писал(а) 11 янв 2019, 16:44:Joon


Joon только год назад летать начала, а точнее 1 декабря 2017

Впервые с 2004 года франко-голландский авиахолдинг Air France-KLM уступил первое место в рейтинге крупнейших авиаперевозчиков Европы. Компания откатилась сразу на две позиции, уступив две строчки Lufthansa и British Airways IAG
По темпам роста пассажиропотока Lufthansa обогнала всех своих ближайших конкурентов, включая и многолетнего лидера европейского рынка — Air France-KLM. В 2018 году показатель для немецкой авиакомпании составил 284,56 млрд пассажиро-километров. Всего за 2018 год авиакомпании группы Lufthansa перевезли 152,3 млн пассажиров, совершив 1,2 млн рейсов. В сообщении авиакомпании отмечается, что драйверами роста стали Цюрихский, Мюнхенский и Венский авиахабы.
Bloomberg указывает на то, что значимую роль в увеличении показателей сыграли приобретение ряда региональных авиаперевозчиков в Швейцарии, Австрии и Брюсселе, а также высокие темпы роста Eurowings — лоукостера, входящего в число дочерних подразделений холдинга.
Anything you say to me can, and will, be misquoted or taken out of context...
Аватара пользователя
Diminho
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 6624
Регистрация: 03.06.2010
Город: из наукограда
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 244 раз.
Возраст: 43
Пол: Мужской

Re: Банкротство авиакомпаний. Кто следующий?

Сообщение: #520

Сообщение kostja » 11 янв 2019, 18:06

Мне кажется, что когда был независимый Germanwings, цены у него по Европе были ниже.
А после того, как его скупила Люфтганза и сделала Eurowings, цены стали в среднем выше.
Но с другой стороны, Eurowings летает и на дальние расстояния, например, я с ними летал в Доминикану и Ямайку за копейки, у Germanwings такого не было.
Для спасиба придумана зелёная кнопка "спасибо" в правом верхнем углу понравившегося сообщения.
Спасибо - функция благодарности юзеру на форуме
kostja
абсолютный путешественник
 
Сообщения: 11395
Регистрация: 24.01.2010
Город: Ной-Изенбург
Благодарил (а): 124 раз.
Поблагодарили: 1773 раз.
Возраст: 49
Страны: 51
Отчеты: 3
Пол: Мужской

Пред.След.



Список форумовАвиабилеты, Аренда авто, Мили, Паспорта, Страховки, ДеньгиАвиабилеты. Авиакомпании. Аэропорты. Новости авиацииАвиасобытия - новости мира авиации. Авиапроисшествия



Включить мобильный стиль