haje » 13 фев 2016, 00:39
и продолжение истории о Гимне морей не утешительное.
один из 2-х движков вышел из строя во время шторма и по уму, его надо было заглушить полностью. но судно на нем шло и в конец его убили.
сейчас на судне происходит ремонт, помимо косметики, ремонтируют движок. кроме того, проверяют все, что связано со аварийно-спасательным имуществом и власти заверили что судно не выпустят пока все не проверят и все будет ОК.
вот такой результат должен быть очередным сигналом для всех капитанов и владельцев, кто сначала думает о прибыли, а потом о людях. вот нельзя было идти вообще с таким прогнозом, но пошли, иначе как же, неустойка и прочее. зато сейчас и неустойку заплатили и судно ремонтируют и карму подпортили.
ну и если допустить, что один движок таки навернулся в шторме полностью и судно вынуждено было идти на одном, то могло бы и не дойти и убить второй, а там и до трагедии близко.
уверен, капитана накажут. но нам не сообщат как.
сама новость
One of two diesel-electric azipod units used to propel Royal Caribbean’s Anthem of the Seas sustained damage as the ship battled an intense hurricane-force storm off Cape Hatteras, North Carolina on Sunday.
The storm-damaged cruise ship returned to the Liberty Cruise Terminal in Bayonne, New Jersey on Wednesday evening and continues to test the critical systems onboard the vessel while in port.
Representatives from the U.S. Coast Guard, the Bahamas Maritime Administration, and other organizations have been working closely with Royal Caribbean Cruise Lines and technical specialists to ensure the ongoing repairs to the ship’s equipment are functioning as designed, the Coast Guard said Friday.
While damage from the storm was mostly cosmetic, the Coast Guard says the cruise ship’s port azipod unit, which is one component of the vessel’s propulsion system, burned out all four clutches and as a precaution had to be shut down for ship’s the return voyage to Bayonne.
Technicians aboard the cruise ship are replacing the clutches on both the starboard and port azipods as a precaution. Repairs and subsequent testing of the azipods are still ongoing.
All critical safety and lifesaving systems are also being tested under the supervision of the Bahamas and the U.S. Coast Guard officials to ensure that all equipment is functioning as designed prior to departing on its next voyage, which as of now is still expected for this Saturday.
Minor damage to the ship’s lifeboats is being addressed and thoroughly tested by the lifeboat manufacturer, the Coast Guard says.
“At this time all repairs appear to be on track and all systems tests are progressing satisfactorily,” according to the Coast Guard. “However, if anything is discovered during testing, the Coast Guard Captain of the Port will not allow the ship to sail from Bayonne until both Coast Guard and Bahamas Maritime Authorities are satisfied. The vessel will not be cleared to leave the port until all safety of life at sea requirements are met.”