Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1
sunset_32 писал(а) 05 апр 2019, 06:29:возникло подозрение, что второй пилот просто не распознал перекладку стабилизатора в ручном режиме То есть покрутил колесико, не ощутил эффекта и сообщил КВС-у, что ручная перекладка не работает.
sunset_32 писал(а) 05 апр 2019, 09:30:Ссылка на мой источник приведена тремя сообщениями выше.
artem kortelev писал(а) 05 апр 2019, 09:32:Там нет такого бреда.
At 05:40:35, the First-Officercalled out“stab trim cut-out”two times. Captain agreed and First-Officerconfirmed stab trim cut-out.
At 05:40:41, approximatelyfive seconds after the end of the ANU stabilizer motion, a third instance of AND automatic trim commandoccurred without any corresponding motion of the stabilizer, which is consistent with the stabilizer trim cutout switches were in the ‘’cutout’’ positionAt 05:40:44, the Captain called outthree times “Pull-up”and the First-Officeracknowledged.
At 05:40:50, the Captain instructed the First Officer to advise ATC that they would like to maintain 14,000 ft and they have flight control problem.
At 05:40:56, the First-Officerrequested ATC to maintain 14,000 ft and reported that they are having flight control problem. ATC approved.
From 05:40:42to 05:43:11 (about two and a half minutes), the stabilizer position gradually moved in the AND direction from 2.3 units to 2.1 units.During this time,aft force was applied to the control columnswhichremained aft of neutralposition. The left indicated airspeed increased from approximately 305 kt to approximately 340 kt (VMO). The right indicatedairspeed was approximately 20-25 kt higher than the left. The data indicates that aft force was applied to both columnssimultaneously several times throughout the remainder of the recording.
At 05:41:20, the right overspeed clacker was recorded on CVR. Itremained active until the end of the recording.
At 05:41:21, the selected altitude was changed from 32000ftto 14000ft.At 05:41:30, the Captain requested the First-Officer to pitch up with him and the First-Officer acknowledged.At 05:41:32, the left overspeed warning activated and was active intermittently until the end of the recording.At 05:41:46, the Captain asked the First-Officerif the trim is functional. The First-Officer has replied that the trim was not working and asked if he could try it manually. The Captain told him to try.
At 05:41:54, the First-Officer replied that it is not working.
At 05:42:10, the Captain asked and the First-Officer requested radar control a vector to return and ATC approved.
At 05:42:30, ATC instructed ET-302 to turn right heading 260 degrees and the First-Officer acknowledged.
At 05:42:43, the selected heading was changed to 262 degrees.
At 05:42:51, the First-Officer mentioned Master Caution Anti-Ice.The Master Caution is recorded on DFDR.
At 05:42:54, both pilots called out “left alpha vane”.
At 05:43:04, the Captain asked the First Officer to pitch up together and said that pitch is not enough.
At 05:43:11, about 32 seconds before the end of the recording, at approximately13,400 ft, two momentary manual electric trim inputs are recorded in the ANU direction. The stabilizer moved in the ANU direction from 2.1 units to 2.3 units.At 05:43:20, approximately five seconds after the last manual electric trim input, an AND automatic trim command occurred and the stabilizer moved in the AND direction from 2.3 to 1.0 unit in approximately 5 seconds.The aircraft began pitching nose down. Additional simultaneous aft column force was applied, but the nose down pitch continues, eventually reaching 40° nose down. The stabilizer position varied between 1.1 and 0.8unitsfor the remainder of the recording.
sunset_32 писал(а) 05 апр 2019, 06:29:возникло подозрение, что второй пилот просто не распознал перекладку стабилизатора в ручном режиме. То есть покрутил колесико, не ощутил эффекта и сообщил КВС-у, что ручная перекладка не работает
artem kortelev писал(а) 06 апр 2019, 10:55:Самолеты на земле, обновления так и нет. Это все что нужно знать любителям боинга. Посадки будут. Миллиардные убытки тоже. В виде прямых штрафов, выплат компенсаций и больших скидок. Ну а так продолжайте дальше наяривать на чудесную компанию Боинг.
klanovec писал(а):Я как только увидел адрес сайта (эксперт ру), с которого эта статья - даже читать не стал
ambel-vlad писал(а) 06 апр 2019, 11:20:Особенно умиляет
очередная чепуха.sunset_32 писал(а) 06 апр 2019, 14:31:Соответственно, самолет разогнался до скорости больше предельной.
Персонажи, обвиняющие пилотов и выгораживающие компанию, при том что глава компании признал ответственность и вину компании, достойны самых лучших эпитетов.sunset_32 писал(а) 06 апр 2019, 14:31:Он в теме про ЕТ302 мне присваивал ряд интересных эпитетов,
artem kortelev писал(а) 07 апр 2019, 11:28:ambel-vlad писал(а) 06 апр 2019, 11:20:Особенно умиляет
Триста трупов надеюсь вас не умиляют. Умиляют такие обыватели, которые на все говорят, пустяки, дело житейское.
artem kortelev писал(а) 07 апр 2019, 11:28: Сажать надеюсь будут. Не за катастрофу. А за нарушения при сертификации.
The FBI is assisting in a criminal investigation into how Boeing's 737 Max was certified to fly, a U.S. official tells CBS News. The company has been under scrutiny in wake of two deadly plane crashes involving its latest aircraft. Wednesday's development, first reported by the Seattle Times, comes after federal agents told employees at the Federal Aviation Administration's Seattle office to retain documents relating to the approval process for the 737 Max. https://www.cbsnews.com/news/fbi-crimin ... 019-03-20/
artem kortelev писал(а) 07 апр 2019, 11:28: Если вы не улавливаете разницу, то это ваши трудности.
Hidalgo писал(а) 07 апр 2019, 13:43:Тем, кто прямо или косвенно связан с корпорацией Boeing, предлагаю в связи с конфликтом интересов здесь не писать вообще ничего, даже нейтральное.
Ну так надо попробывать попилотировать борт в таком режиме, может и получится обойтись. Я же не утверждаю, что всё будет как надо.Qarootoramma писал(а) 05 апр 2019, 00:17:Без МКАСа нельзя обойтись.
Это же какое старье устанавливают в новые ДримлайнерыAnd with no less than 15 Dreamliners affected by the rollover glitch, some aircraft have to be grounded waiting for an update.
ambel-vlad писал(а) 07 апр 2019, 15:33:Только это еще надо бы.
artem kortelev писал(а) 08 апр 2019, 01:55:Тут очередной сюрприз от Боинга. Из-за обнуление счетчика недель GPS многие Дримлайнеры имели проблемы с GPS. Часть лайнеров даже пришлось оставить на земле.Это же какое старье устанавливают в новые ДримлайнерыAnd with no less than 15 Dreamliners affected by the rollover glitch, some aircraft have to be grounded waiting for an update.
https://twitter.com/ChinaAvReview/statu ... 8919411712
artem kortelev писал(а) 08 апр 2019, 01:55:ambel-vlad писал(а) 07 апр 2019, 15:33:Только это еще надо бы.
Думаю, этот человек приложит все силы для сбора доказательств.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0 ... 1%8C%D1%84
Список форумов ‹ Авиабилеты, Аренда авто, Мили, Паспорта, Страховки, Деньги ‹ Авиабилеты. Авиакомпании. Аэропорты. Новости авиации ‹ Авиасобытия - новости мира авиации. Авиапроисшествия