Насчет заполниность конкретного поезда не знаю, но корридор Бостон- Вашингтон самый активно используемый в системе. Тариф в день отправления может быть гораздо выше (смотрю на сегодня - минимум $141). В Балтимор так же можно и на автобусе доехать.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3
It depends. If your ticket is for "1 Reserved ____ Seat", then it's train-and-date-specific. If it's for "1 Unreserved ____ Seat", then you can use it on any equivalent (e.g. peak or off-peak, same starting point and destination) trip. That delineation will be readily visible when you search for tickets on amtrak.com. You can usually tell by looking at the ticket itself, which will say either "valid only for the route/date above" or "valid for off-peak travel on any date between x date and y date except special days a, b, and c."
I travel on the north-east corridor every week and I regularly get on different trains even though tickets are train specific. Sometimes conductors get pissy and tell you that you should have changed your ticket. As long as you're substituting like with like (i.e. a DC to NYC train with a DC to NYC train and not one that originated anywhere else) they seem to be OK. If you try that on a train with a different origin they sometimes stop people boarding.
inters писал(а) 02 апр 2013, 16:00:Если вы прилетаете международным рейсом то на поезд до Хадсона в 19.15 вы скорее всего не успеете (даже если поедите на электричке с Jamaica прямо на вокзал). При этом линия на Хадсон (Hudson) - не north east corridor.
inters писал(а) 02 апр 2013, 18:08:Я даже не спрашиваю зачем едите в подобные места.
inters писал(а) 02 апр 2013, 18:08:Скорее всего там будут стоять такси прямо на станции, но лучше всего захватите пару номеров из интернета.
inters писал(а) 20 авг 2013, 19:41:А вот это странно - проезд на поезде в одну сторону стоит минимум $50, а на автобусе от нескольких долларов.
inters писал(а) 21 авг 2013, 17:56:Потому что вагон не резиновый и очень большие сумки не влазят на полки. Но на размер при входе никто не проверяет
Example 1
Because we don't have a direct route from Washington, DC to Oklahoma, City, OK, you could ride the Capitol Limited train from Washington to Chicago (segment 1), then ride the Texas Eagle train from Chicago to Fort Worth (segment 2) and finally ride the Heartland Flyer train from Fort Worth to Oklahoma, City (segment 3). This journey from Washington to Oklahoma City would use three of your allowable segments.
Список форумов ‹ АМЕРИКА форум ‹ США форум ‹ Транспорт США: авиа, автобусы, метро, аренда автомобиля в США