Rizhaya vedma писал(а) 22 май 2014, 13:27:Может для кого-то информация будет полезной:
На мой запрос о том, как долго будет паспорт лежать в Посольстве до его отправки в ВЦ, мне посоветовали написать им напрямую:
Please address your requests to the Embassy via
Moscowvisaenquiries@fco.gov.uk as a primary source of information and the tracking list.
The address is officially provided by the Embassy for the Visa enquiries.
Эээ. Лукавят, лукавят. Это такая налаженная схема отпинывания нас от одного известного всем адреса к другому. Всё, что Вам напишет Moscowvisaenquiries, известно:
Thank you for your email. Due to changes in the visa processing system we are currently experiencing delays with the processing of visas which we are working on to resolve. Please note that in the first instance you should resend your email to
ukvisafeedback@tpcontact.co.uk for a response. Applicants are advised to consult the UK Visas & Immigration web pages
http://www.gov.uk/visas-immigration which contain extensive information about applying for a UK Visa. Please note we now offer a new international enquiry service to find information about the visa application process. This is provided by Hinduja Global Solution (HGS). At a charge, they offer e-mail, Webchat and Telephone contact services. Full details are available via their website:
https://ukvi-international.faq-help.com/ и т.д.
Некоторым везёт, им отвечают живые люди что-то типа (на выбор) "1. По вашему заявлению информации не имеем. 2. Документы ещё не рассмотрены. 3. Ждите. 4. Ищите и обрящите 5. Блажени алчущие и жаждущие правды..". Редко кому что-то вразумительное пишут. Людям работать надо, типа, а мы их отвлекаем.
Если серьёзно, похоже, там полный зашкал. Система построена так, что концов вы не найдёте, поскольку они сами реально не знают, где сейчас обретается ваш заветный "серпастый-молоткастый". Вопрос только возникает - А зачем было ломать худо-бедно работающую систему, чтобы получить вот такой кошмар, причём, для всех сторон процесса?!