Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0
a_dessimo писал(а) 12 дек 2018, 10:25:можно ли его на бустер заменить?
alpard писал(а) 14 дек 2018, 17:58:1. Нужно ли старшему иметь кресло, бустер, если он сидит сзади и пристегнут штатным ремнем?
alpard писал(а) 14 дек 2018, 17:58:Вообще, в Европе есть такое понятие бескарскасное кресло или это наше ноу хау по "соблюдению ПДД"?
alpard писал(а) 14 дек 2018, 17:58:Вообще, в Европе есть такое понятие бескарскасное кресло
sergeyf73 писал(а) 14 дек 2018, 18:43:Не совсем понимаю о чём вы говорите.
sergeyf73 писал(а) 14 дек 2018, 18:43:Рост 150? Можно ехать без кресла.
alpard писал(а) 19 дек 2018, 14:17:А если рост 150 и ехать впереди, то нужен бустер.
sergeyf73 писал(а) 19 дек 2018, 21:22:alpard писал(а) 19 дек 2018, 14:17:А если рост 150 и ехать впереди, то нужен бустер.
При росте 150 ремень уже не проходит через шею, так что можно и без бустера.
Но если хотите, вам никто не запретит.
alpard писал(а) 19 дек 2018, 14:14:Но, конечно же, никаких ECE R44/04 там нет
AnnMM писал(а) 19 дек 2018, 21:30:При росте 150 ремень уже не проходит через шею, так что можно и без бустера.
AnnMM писал(а) 19 дек 2018, 21:30:Это да. Но во многих странах в 10 лет просто запрещено ездить на переднем сидении без дополнительного удерживающего устройства. Тут надо читать пдд конкретных стан..
AnnMM писал(а) 21 фев 2019, 11:19:Производитель классифицирует этот девайс как кресло (и именно поэтому они считают, что оно относится и ко 2 группе)
The new laws come into effect in March 2017, and this new legislation only relates to new product launches. Here is the official statement:
“The regulations about booster cushions are being reviewed and will change so that booster cushions will only be approved for use for children taller than 125cm and weighing more than 22kg.
The changes will only apply to new types of booster cushions, not ones which are already on the market and meet existing safety standards. So, parents who use old booster cushions that comply with the existing regulations will not be breaking the law if they continue to use them after any rule change. They will not be required to buy new booster seats to meet any rule change”
This means that, as BoostApak is already on the market and meets existing safety standards, it is perfectly fine to use, and will remain fine after the new laws take effect in March. All children’s car seats must conform to the United Nations standard, ECE Regulation 44.04 (or R 44.03) or to the new i-size regulation, R129 – BoostApak conforms to UN standard ECE Regulation 44.04 and this is checked every two years by the independent European authority who originally issued the EC type-approval for our design.
Ultimately, the choice of car seat is down to you. BoostApak is a convenient booster cushion and backpack combination. It is designed to save time and money when travelling (on holiday for instance) with children where a full car seat and isofix base is not available or convenient. Of course, a full car seat with side impact protection and an isofix base connected to the chassis of the car is fundamentally safer than anything which relies on the seatbelt alone for protection. The purpose of a booster cushion is to raise a child higher in the seat so that the seatbelt can do its job effectively.
natros писал(а) 16 май 2019, 20:35:Сыну 11,5 лет,насколько критично наличие автокресла для него?
natros писал(а) 16 май 2019, 20:35:Или достаточно ему быть пристегнутым на заднем сидении?
Список форумов ‹ ЕВРОПА форум ‹ Автопутешествия по Европе. Автотуризм. ‹ Подготовка к путешествию на автомобиле