3 дня Нью-Йорк и потом
1 day: Las Vegas - 1h - Hoover Dam - 2,5h (Route 66) - Seligman - 45min - Williams - [ночевка в пустыне]
2 day: Williams - 1,5h - South Rim - 2h - Page
3 day: Page - HorseShoe Bend - Antelope (Нижний Каньон, 3h) - 2:15h - Monument Valley (2-3h) (ночевка Monument Valley)
4 day: Monument Valley - 10min - Forrest Gump Point - 10 min - Mexican Hat - Goosenecks NP - [Moki Dugway] - Valley of Gods - 20 min - Sand Island petrogliphs - 1,5h - Hole’N’The Rock - 20 min - Moab (SlickRock Campground)
5 day: Arches NP - ночевка в Green River
6 day: Green River - 1h35 min - Hickman Bridge Trail - Capitol Reef Scenic Drive (Cassidy Arch Trail + Narrows, Capitol Gorge Trail) - 20 min - Goosenecks Overlook - 1:40 min - Escalante
7 day: Escalante (ранний подъем!) - [- 30min - Devils Garden (BLM225 - 15min there) - 30min - Peek-a-boo Slot Canyon+Spooky Slot Canyon (3,5h) - 1h -] - 1h - Bryce NP(sunset) - 2:15h - ночевка в Hurricane
8 day: Zion (trek1 - easy) - ночевка в Hurricane
9 day: Zion (trek2) (- 45min - Yant Flat?) - 1,5h - ночевка в Mesquite
10 day: Mesquite - 1h15min- Valley of Fire - 1h - Las Vegas (вечер)
11 day: Vegas - (Seven magic stones) - Death Valley (Dantes View, Zabirskie Point, Artist Palette, Devil's Golf Course, Bad water Basin, Mesquite Flat Sand dunes (короткий треккинг по дюнам)) - Diaz Lake Campground
12 day: (ранний подъем!) Diaz Lake - Tioga Rd - 5h - (Yosemite:Taft Point Trail - Washburn Point - Glacier Point - 45min - Tunnel View) - 2h - Mariposa
13 day: Mariposa - 1h20min - Yosemite (The Mist Trail) - 4,5h - вечером переезд в San Francisco
14 day: San Francisco
15 day: San Francisco
16 day: Выезд в сторону LA по U.S. Route 1 - ночевка в San Simeon
17 day: San Simeon - Los Angeles (NHL in Staples Center)
18 day: Los Angeles
19 day: Los Angeles (отлет)
По итогам сделал это видео: