Сейчас этот форум просматривают: Vorador и гости: 11
Виталий `Виталий Задачин` Задачин писал(а) 03 апр 2013, 15:33:Судя по всему многие влипли с изей...
59traveller писал(а) 03 апр 2013, 14:30:Виталий `Виталий Задачин` Задачин писал(а) 02 апр 2013, 20:09:а нам вернули деньги, даже вернули комиссию за измененние даты. Все до копейки.Вот так !!! И в гробу я видел изиджет если они не хотят пускать транзитников без визы.
Прошу, уточните какой у вас был тариф при покупке и что вы предприняли для этого? Нам отказываются вернуть деньги (за исключением аэропортовых сборов) при нашем отказе от полета из-за тех же причин что и у вас (билеты куплены на 26 апреля 2013 Москва-Лондон).
Я им и писал на эл. почту и получил ответ:30th March 2013
Dear Aleksey,
Thank you for contacting easyJet.
I am sorry to learn that you will not be able to board your flight with easyJet.
I would like to inform you that easyJet is a non-refundable airline hence, I am unable to offer you a flight voucher or a refund. The only thing I can refund you will be the airport tax. Please reply with a confirmation, so that I can proceed with a cancellation.
Also please allow me to suggest you that you can amend the dates if possible. In order to change the dates, a change fee of 55.00 USD (Online) or 60.00 USD
(with customer service) per passenger, per flight and the difference in fare if any will be charged.
For additional information in regard to change policy please click on the link mention below:
http://easyjet.custhelp.com/app/answers ... a_id/4060/
Regards
Shashank Salkar
easyJet Customer Services
Звонил в Customer Service +44 843 104 5454 и получил подобный ответ.
Dear Shashank Salkar,
I want to remind you that said Paul Simmons EasyJet's UK Director before flying Easyjet in Russia and out Russia: "Our company is always trying to adapt to the laws of the country in which to works. In Russia we have decided to make it possible to refund tickets. We believe that it will fully comply with Russian law. "
Also, when asked about the fuel and port dues, Paul Simmons, said the company will reimburse the price of the tickets to the maximum. Rule on return tickets will be distributed to all passengers departing from the Russia or returning to Russia.
I ask you to check this words with your guidance and make promised refund to the card from which was payment for this ticket.
Please write how much Easyjet can return for unused this flight.
With hope for a speedy resolution of the problem, Alеksey Yakovlev
4th April 2013
Dear Aleksey,
Thank you for contacting easyJet.
I would request you to confirm me the postal address mention in the booking is your temporary address or a permanent. If not, could you please email me your permanent address for further investigation.
Regards
Shashank Salkar
easyJet Customer Services
Dear Shashank Salkar,
Thank you for your prompt reply.
My address is: 000000, Russia, ******, ****** str., ****-***
Booking Reference: ******
Passengers:
Mr ****** ********
Mr ****** ********
$430.54 has been charged to ****** ********* card ending ****.
Booking Reference: *******
Passengers:
Mr ******* ********
Mr ****** ********
$260.60 has been charged to ******* ******* card ending ****.
Regards
Aleksey Yakovlev
4th April 2013
Dear Aleksey,
Thank you for contacting easyJet.
I am pleased to inform you that, I have cancelled both the bookings provided by you and processed the refund amount of 430.54 USD and 260.60 USD on the card used in the booking and this amount will be reflecting on the card within 5 to 7 working days.
Regards
Shashank Salkar
easyJet Customer Services
Dear Shashank Salkar,
Thank you for your prompt reply.
I am very glad that this problem was quickly resolved and we understood each other.
I will use the services of EasyJet in the future. EasyJet has proved a respectable company is responsible for the words of its leaders directors.
Regards
Aleksey Yakovlev
4th April 2013
Dear Aleksey,
Thank you for taking the time to write to us about your positive easyJet experience. Your feedback is very important to us.Please be assured that we take all customer observations very seriously and we use this as an opportunity to learn from and improve our product and services wherever possible.
Thank you for remaining a valued easyJet customer.
In future if you require any further assistance feel free to contact us or write to us our customer service team will be glad to assist you,
Regards
Shashank Salkar
easyJet Customer Services
den-yes писал(а) 10 апр 2013, 11:32:Они себе вообще ни чего не оставили?
alt22 писал(а) 03 апр 2013, 16:10:В качестве резюме могу сказать, что если вы летите нормальной авиакомпанией (в идеале - Бритишами), имеете логичный маршрут, бронь отеля и посадочный на сл рейс, то вероятность выхода в город составляет 99%. Всем удачи!
Виталий `Виталий Задачин` Задачин писал(а) 10 апр 2013, 12:05:den-yes писал(а) 10 апр 2013, 11:32:Они себе вообще ни чего не оставили?
Мне тоже пришли деньги.Себе они ничего не оставили
Orlandina- писал(а) 16 апр 2013, 15:03:Тема хорошая, но много мусора не по делу, а сортировать времени нет так как в моей ситуации вопрос нужно решать очень быстро
Orlandina- писал(а) 16 апр 2013, 15:03:Под бросьте пожалуйста ссылку, на официальный источник об этой уступке 24 часового безвизового транзита для Россиян.
Orlandina- писал(а) 16 апр 2013, 22:34:Просмотрев тему, остался вопрос, сажает ли Ryanair и British airways из Германии в Лондон без визы?
zerokol писал(а) 16 апр 2013, 22:40:Orlandina- писал(а) 16 апр 2013, 22:34:Просмотрев тему, остался вопрос, сажает ли Ryanair и British airways из Германии в Лондон без визы?
У вас кстати штамп в паспорте от британцев стоит?
Orlandina- писал(а) 16 апр 2013, 22:34:Ссылку нашла, но в консульстве мне называли какой-то другой источник на эту уступку
Список форумов ‹ ЕВРОПА форум ‹ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ форум ‹ Виза в Великобританию от А до Я