Сейчас этот форум просматривают: annaludova и гости: 1
Maxie писал(а):Написано только " VOLUNTARY_REFUNDS : CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS. (???)".
А. Копцев писал(а):Maxie писал(а):Написано только " VOLUNTARY_REFUNDS : CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS. (???)".
Ну так и contact carrier for details, раз написано. Если "знатоки" с форума истолкуют эту фразу иначе, а вы потом будете чем-то недовольны при возврате билета, то станете доказывать, что вам на интернет-форуме что-то другое обещали?
А так обычно полный эконом и после неявки на регистрацию сдаётся без удержаний.
Maxie писал(а):Контакт куда? В колл-центр Аэрофлота? И что мне делать, если там девочка кажет, что все сдается без штрафов, а по факту окажется, что нет? Девочка эта ни за что не отвечает...
Под знатоками я имел в виду форумчан, может быть, имеющих доступ к системам бронирования. Может, там правила написаны более конкретно. Не может быть, чтобы в правилах отсутствовали условия возврата...
Maxie писал(а):Хочу купит билет Аэрофлота OTP-SVO one way для того, чтобы показать пограничникам (чтобы действовал транзит).
Билет потом хочу сдать, скорее всего уже после даты вылета (то есть после now show), так как офиса в Румынии у Аэрофлота нет.
На сайте Аэрофлота доступны два типа билетов - полный эконом SNOW и полный бизнес CNOW.
Мне хочется понять - можно ли сдать их после даты вылета (no show), и сколько я на этом потеряю.
Правила тарифа смотрел, но там про это вообще ничего нет. Написано только " VOLUNTARY_REFUNDS : CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS. (???)".
VOLUNTARY_REFUNDS : CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS.
PENALTIES : NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
AT ANY TIME - IN CASE OF REFUND - PAPER TICKET
SURCHARGE IS NOT REFUNDABLE WHEN APPLIED.
ELIGIBILITY : NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.
DAY_TIME : NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.
SEASONALITY : NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.
FLIGHT_APPLICATION : THE FARE COMPONENT MUST NOT BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
UX FLIGHTS 17 THROUGH 18
UX FLIGHTS 3000 THROUGH 3999
UX FLIGHTS 8000 THROUGH 8999
IB FLIGHTS 5000 THROUGH 5999
IB FLIGHTS 7000 THROUGH 8999
JK FLIGHTS 7500 THROUGH 7999
JK FLIGHTS 8800 THROUGH 9999
AZ FLIGHTS 2400 THROUGH 3999
AZ FLIGHTS 7000 THROUGH 7999
AF FLIGHTS 3600 THROUGH 3799
AF FLIGHTS 4400 THROUGH 4499
AF FLIGHTS 4600 THROUGH 4999
AF FLIGHTS 6300 THROUGH 6399
AF FLIGHTS 8000 THROUGH 9999
BD FLIGHTS 2000 THROUGH 4999
VV FLIGHTS 4000 THROUGH 4999
AY FLIGHTS 5000 THROUGH 9999.
AND
THE FARE COMPONENT MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY SU FLIGHT
ANY 9B FLIGHT
ANY BT FLIGHT
ANY IB FLIGHT
ANY JK FLIGHT
ANY UX FLIGHT
ANY KL FLIGHT
ANY AZ FLIGHT
ANY OU FLIGHT
ANY KK FLIGHT
ANY VV FLIGHT
ANY BU FLIGHT
ANY KF FLIGHT
ANY BD FLIGHT OPERATED BY BD
ANY SU FLIGHT OPERATED BY AF
ANY AF FLIGHT OPERATED BY AF
ANY B2 FLIGHT OPERATED BY B2
ANY AY FLIGHT.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
IF B2 FLIGHT IS INCLUDED IN ITINERARY
THE FARE COMPONENT MUST NOT BE ON ONE OR MORE OF
THE FOLLOWING -
SU FLIGHTS 401 THROUGH 500
SU FLIGHTS 601 THROUGH 700
SU FLIGHTS 1401 THROUGH 1700
SU FLIGHTS 2001 THROUGH 2050
SU FLIGHTS 2101 THROUGH 2300
ADVANCE_RESERVATIONS_TICKETING : FARE RULE
WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 8 DAYS BEFORE
DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED AT LEAST 7 DAYS
BEFORE DEPARTURE.
OPEN RETURNS PERMITTED.
OR - WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 2 DAYS BEFORE
DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 24
HOURS AFTER RESERVATIONS ARE MADE.
OPEN RETURNS PERMITTED.
GENERAL RULE - APPLY UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
DUE TO AUTOMATED TICKETING DEADLINE CONTROL
DIFFERENCE COULD EXIST BETWEEN THE FARE RULE LAST
TICKETING DATE AND THE SYSTEM GENERATED TICKETING
DEADLINE MESSAGE. THE MORE RESTRICTIVE TICKETING
DEADLINE APPLIES.
--------
FARE IS SUBJECT TO CHANGE AND NOT GUARANTEED UNTIL
TICKETED
--------
MINIMUM_STAY : NO MINIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.
MAXIMUM_STAY : TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN
12 MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
STOPOVERS : 2 FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT - 1 IN
EACH DIRECTION.
TRANSFERS : UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED
ON THE FARE COMPONENT.
COMBINATIONS : ADD-ONS PERMITTED.
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH SU FARES.
VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. TRAVEL MUST BE VIA THE
POINT OF COMBINATION.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
WITH SU FARES WITH ANY FARE FOR ANY CARRIER IN ANY
RULE AND TARIFF.
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS WITH SU FARES
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS/ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY BUSINESS CLASS
UNRESTRICTED/ECONOMY UNRESTRICTED-TYPE FARES FOR
ANY CARRIER IN ANY RULE AND TARIFF.
BLACKOUT_DATES : NO BLACKOUT DATES APPLY.
SURCHARGES : NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
EFF 01JUN08 IN CASE PASSENGER VOLUNTARILY
REQUESTS TO CONVERT E-TICKET TO PAPER SURCHARGE
OF EUR 10.00 PER TICKET SHOULD BE CHARGED.
THE SURCHARGE SHALL BE COLLECTED ON MCO/MPD AND
WILL BE ASSESSED AT THE RATE IN EFFECT AT THE TIME
THE ELECTRONIC TICKET IS CONVERTED TO PAPER.
PAPER TICKET SURCHARGE IS NOT REFUNDABLE.
ACCOMPANIED_TRAVEL : ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.
TRAVEL_RESTRICTIONS : NO TRAVEL DATE RESTRICTIONS APPLY.
SALES_RESTRICTIONS : NO SALES RESTRICTIONS APPLY.
HIP_MILEAGE_EXCEPTIONS : NO HIP OR MILEAGE EXCEPTIONS APPLY.
TICKET_ENDORSEMENTS : TICKET ENDORSEMENT NOT REQUIRED.
CHILDREN_DISCOUNTS : CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 50 PERCENT OF
THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND DISCOUNT PERCENT.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS BY ADULT PSGR 12
OR OLDER.
OR - INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 50
PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND DISCOUNT PERCENT.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS BY ADULT PSGR
12 OR OLDER.
OR - INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 10
PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - IN AND DISCOUNT PERCENT.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS BY ADULT PSGR
12 OR OLDER.
OR - UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 100
PERCENT OF THE FARE.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
PASSENGER BOX - UN FOLLOWED BY THE AGE.
TOUR_CONDUCTOR_DISCOUNTS : NO DISCOUNTS FOR TOUR CONDUCTORS.
AGENT_DISCOUNTS : NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.
ALL_OTHER_DISCOUNTS : NO DISCOUNTS FOR OTHERS.
MISCELLANEOUS_PROVISIONS : NO PROVISIONS APPLY.
GROUPS : NO GROUP PROVISIONS APPLY.
TOURS : NO TOUR PROVISIONS APPLY.
VISIT_ANOTHER_COUNTRY : NO VISIT ANOTHER COUNTRY PROVISIONS APPLY.
DEPOSITS : NO DEPOSIT PROVISIONS APPLY.
RULE_APPLICATION_AND_OTHER_CONDITIONS : NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SU CARRIER NORMAL FARES
APPLICATION
AREA
THESE FARES APPLY WITHIN EUROPE.
CLASS OF SERVICE
THESE FARES APPLY FOR ECONOMY CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION
FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
ONE-WAY/ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/SINGLE OPEN-JAW/
DOUBLE OPEN-JAW JOURNEYS.
CAPACITY LIMITATIONS
THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIER$S BEST
JUDGEMENT.
KVS писал(а):Это значит, что нужно смотреть в разделе #16 (Penalties), из которого видно, что никаких штрафов для данного тарифа не предусмотрено:
Maxie писал(а):KVS, большое спасибо за ответ.
Я пытался, но так и не нашел эту секцию 16...
Maxie писал(а):Кстати, я звонил сегодня в Аэрофлот, и мне сказали, что эконом SNOW - невозвратный (!), а вот бизнес CNOW можно сдать без потерь и в случае NO SHOW. Врут?
KVS писал(а):Скорее фантазируют -- у этих 2х тарифов абсолютно одинаковые условия возврата.
PENALTIES : NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
AT ANY TIME - IN CASE OF REFUND - PAPER TICKET
SURCHARGE IS NOT REFUNDABLE WHEN APPLIED.
ELIGIBILITY : NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.
DAY_TIME : NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.
SEASONALITY : NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.
Maxie писал(а):Кстати, я звонил сегодня в Аэрофлот, и мне сказали, что эконом SNOW - невозвратный (!), а вот бизнес CNOW можно сдать без потерь и в случае NO SHOW. Врут?
Maxie писал(а):KVS писал(а):Скорее фантазируют -- у этих 2х тарифов абсолютно одинаковые условия возврата.
Я что-то туго соображаю сегодня...
Вот этот текст говорит, что я могу вернут билет когда захочу?:
Но тут же не написано про No Show и что будет "full refund".
Или так и надо? Sorry за глупые вопросы...
okolopop писал(а):Такой вопрос - имеет смысл что-то предпринять чтобы вернуть часть билета (за "обратно") после (или даже до) полёта "туда" или 100%-но уже ничего не получу, так как при использовании плеча "туда" я как-бы "согласился" на условия билета - то есть согласился и с изменениями в расписании?!
yTu_IIyTu писал(а):народ еще один важный вопрос для меня. Если транспортные услуги оказывает французская компания и украинская, то билеты тоже вернуть можно?
В колл-центр? и сообщить номер брони?makus писал(а):Если позвоните в АФЛ
За деньгами надо будет в офис отправляться? или вернут на карту с которой была оплата? (и всё это лишь по звонку?!)makus писал(а):то вернут, но достаточно мало.
Хорошо бы если так. (цена билета аналогичная)makus писал(а):Простой пример - за полет Москва-Хельсинки-Москва было заплачено 7300 р., возникла необходимость улететь обратно раньше иным рейсом. Вернули за неиспользованный обратный сегмент примерно 1800 р.
Список форумов ‹ Авиабилеты, Аренда авто, Мили, Паспорта, Страховки, Деньги ‹ Авиабилеты. Авиакомпании. Аэропорты. Новости авиации ‹ Покупка авиабилета, отмена и изменения, возврат денег