8008 » 03 дек 2019, 18:30
Должны лететь послезавтра Гамбург-Париж-Москва ... сейчас прилетело письмо о планируемой забастовке (приведу оригинал, я так понял, забастовка не авиакомпании и под всякие компенсации по Ес261/04 не попадает...)
Dear Dear Mr SERGEY
Due to a national call for strike action in France on Thursday 5 December 2019, continued by French Air Traffic controllers from 5 to 7 December, the DGAC (French Civil Aviation Authority) has requested airlines to reduce their flight program. Our short and medium haul flight schedule will be disrupted. We expect to operate all our long haul flight schedule
How do I change my flight?
If you wish to change your travel plans, you can choose a flight on an earlier date or postpone your trip to any date up to 15 December 2019, free of charge. You may also choose to simply cancel your trip. In this case, you will be entitled to a non-refundable voucher valid 1 year for any flight operated by Air France or KLM. You can make these changes online, in the My Bookings section of our website, in the Air France app or via your travel agency.
How do I know if my flight AF 1144 on 05/12/2019 will be impacted?
We will inform you personally of any potential impact on your journey via SMS or e-mail. Please make sure your personal contact details (mobile telephone, e-mail address) are up to date in the My Bookings section of our website or in the mobile app.
Our staff will do their utmost to offer you an alternative solution. Your booking will be updated in real time on in the My Bookings section of the website, or in the Air France app.
What should I do on the day of departure?
Before going to the airport, please check in online, on our website in the Air France app.
If your flight is canceled, we recommend that you do not travel to the airport without confirmation of a rebooking solution.
Please note that public transportation to and from the airport will also be heavily disrupted. We recommend you to take extra time to get to the airport.
Our teams are fully mobilized and will do their utmost to assist you and minimize the impact of this industrial action on your travel plans
Ну и такое же про второй сегмент...
Вопросы, если кто с похожим сталкивался, такие:
1. Если не получаем новых сообщений или смс и за 30 час даст зарегаться онлайн, значит, вероятно, полетим и ничего предпринимать/делать не надо?
2. Если наоборот, «все плохо», можно ли рассчитывать на замену на прямой Гамбург-Москва Аэрофлота с сохранением «второй части билета» (там январская Москва-Париж-Генуя)?
3. Билет покупали на airfrance.de, есть ли шансы, в случае необходимости, вести переговоры на русском, а не немецком/английском?))
ПС вообще, конечно, надо завязывать летать всякими говнокомпаниями, то рейсы меняют, что полгода приходится договариваться, то такое... Победа и Аэрофлот рулят!)) (это было что то типа эмоциональной шутки...))