Dear Sergey,
We are sorry to learn that you have experienced difficulties with unusually high volume.
Your refund request can take some time to be processed by the airline; the processing time differs per airline. Once we receive your refund, we will transfer the amount to the account which you used to pay for the booking.
Keep an eye on your bank account to check the refund status.
Your booking has been cancelled.
Due to the current coronavirus situation, the airline has cancelled your flights.
We will initiate the next steps in the process. You do not need to take any action for this. We check with the airline to see if you are eligible for a refund. If applicable, we will request the refund amount for you.
After you bought your ticket with us, the ticket amount was transferred to the airline. That is why, in case a refund is applicable, the airline is the one that needs to initiate the refund.
Due to the extreme pressure currently put on airlines and us caused by the Coronavirus, it can take a long time before you get an update on this as we are dependent on each airline's delays in processing refunds. At this time we cannot provide you with an exact indication of time.
We ask you not to contact us about this as we will be processing all cancellations without need for additional information from you. We will contact you via email once the process is finalised.
We regret the inconvenience and appreciate your patience and cooperation.
1. Перенос поездки. Вылететь надо будет не позднее 15 декабря 2020.
2. Ваучер на последующие поездки. Номинал ваучера равен сумме оплаченного Вами билета. Ваучером можно будет оплатить билеты Вьетнамских Авиалиний или дополнительные услуги, предоставляемые нашей авиакомпанией. Срок действия ваучера – 1 год с момента оформления. Также, впоследствии, ваучер можно будет сдать и получить денежные средства равные номиналу.
3. Полный возврат билетов можно будет провести через 3 месяца после обращения пассажира.
nastena5363 писал(а) 19 авг 2020, 11:31:Хотя уже три месяца прошло
Ваш билет не получится вернуть, потому что по правилам авиакомпании Vietnam Airlines он невозвратный.
rabadon писал(а) 02 сен 2020, 21:12:Есть шансы вернуть такой билет? Рейс пока не отменили.
Poseidon писал(а) 02 сен 2020, 21:13:Есть. Потому что отменят.
Dear Sergey,
Via this email I would like to update you on the status of your refund request.
The refund request for order KUSW-XXXXXX has been submitted to airlines and we are waiting for their approval.
As a result of the exceptional circumstances and the massive number of cancellations worldwide, airlines have announced they need more time than usual to process all the refund requests.
Vayama is an online travel agency which means we offer you a booking platform to book directly with the airline. After your ticket is issued the amount you paid is transferred directly to the airline. To be able to refund you the airline needs to refund us first.
Unfortunately it is not possible to give you a timeline; some airlines need a few weeks, others several months and in exceptional cases even longer. It is outside our control.
I can assure you that your booking is processed and is on our radar for follow up. We are following up with the airlines on the status of the requests frequently and working hard to refund you directly after we received the amount.
Kind regards,
Vayama Customer Service
Mala
We have confirm the cancellation booking reference KUSW-XXXXX
Refund amount USD XXXX will be refunded back to your same credit card within 45-60 business days.
Your refund request can take some time to be processed by the airline; the processing time differs per airline. Once we receive your refund, we will transfer the amount to the account which you used to pay for the booking.
Keep an eye on your bank account to check the refund status.
We ask you not to contact us about this as we will be processing all cancellations without need for additional information from you.
We will contact you via email once the process is finalised.
We would like to inform you of the status of your refund request. We have submitted your request to the airline. The next step in the process is for the airline to process the refund request and then proceed to pay the amount due.
anna.t@vietnamairlines.com
В связи с большим количеством возвратов, запросы обрабатываются через 3 месяца с даты получения от агента. Запрос от агента получен 08 августа и будет обработан не ранее 08 ноября. Пожалуйста, подождите немного.
Приносим извинения за длительное ожидание и причиненные неудобства.
NOTE: Refund Online is not able to help you with tickets purchased through travel agencies. Please contact your travel agency for further support.
ТатьянкаВ писал(а) 22 сен 2020, 12:20:Poseidon, Вы так уверенно ответили про отмены рейсов у Вьетнамских авиалиний на декабрь, что хочется спросить: у Вас есть какая-то достоверная информация?
negodn писал(а) 28 сен 2020, 13:20:Я на отмену билетов подала заявку.
baby_kriss писал(а) 28 сен 2020, 14:00:На середину ноября мск-ханой-мск отмена, перенос не дают сделать( расстроена
v2nt писал(а) 05 окт 2020, 14:22:С большой вероятностью новые даты придется менять.
Был ли у кого опыт повторной сены дат вылетов? Тариф самый минимальный.
v2nt писал(а) 05 окт 2020, 14:22:В апреле 2020 напрямую через Vietnam Airlines даты были перенесена на 12-24 ноября.
ТатьянкаВ писал(а) 28 сен 2020, 20:24: baby_kriss писал(а) 28 сен 2020, 14:00:
На середину ноября мск-ханой-мск отмена, перенос не дают сделать( расстроена
baby_kriss, в каком смысле не дают сделать перенос? А что тогда предлагают?
ТатьянкаВ писал(а) 11 окт 2020, 10:30:на данный момент граница с Россией закрыта до конца этого года.
baby_kriss писал(а) 22 окт 2020, 14:41:Отправила запрос на пересчёт, посмотрим чего насчитают. Жалко билеты были очень классные ( склоняюсь к возврату ...
maria.p@vietnamairlines.com
Благодарим Вас за обращение в Vietnam airlines.
Так как 08/11/20 выпал на выходной день, ваш запрос будет обработан в ближайшее время.
Пожалуйста, ожидайте авторизацию в ближайшие 1-3 дня.
В данный момент, мы получаем беспрецедентное количество телефонных звонков и электронных писем. Мы приносим свои извинения за сложившуюся ситуацию и делаем все возможное, чтобы справиться со всеми запросами как можно быстрее.
Best regards,
Mariya Petrechenko
!!!Обращаю Ваше внимание на то, что в период усиления карантинных мер сотрудники представительства работают посменно и проверяют личную почту только в дни своей работы. Пожалуйста, отправляйте письма на общий ящик или ставьте в копию адреса
reservation.ru@vietnamairlines.com; helpdesk.ru@vietnamairlines.com
Список форумов ‹ Авиабилеты, Аренда авто, Мили, Паспорта, Страховки, Деньги ‹ Авиабилеты. Авиакомпании. Аэропорты. Новости авиации ‹ Покупка и возврат авиабилетов — изменение дат и ошибок бронирования