TUI Cruises GmbH — судоходная компания со штаб-квартирой в Гамбурге, основанная в апреле 2008 г. Компания является совместным предприятием TUI AG из Ганновера и Royal Caribbean Cruises Ltd., второй по размеру судоходной компании в мире со штаб-квартирой в Майами.
TUI Cruises reveals Mein Schiff 3’s distinctive features
Mein Schiff 3 will sport a distinctive glass ‘diamond’ facade in the stern that allows light to flood in and a glass-bottom balcony lounge 37mtr above the sea—both intended to convey a feeling of freedom and openness.
Other features of TUI Cruises’ first newbuild are a 25mtr outdoor lap pool, an indoor pool with Jacuzzi, a concert-house-quality venue for musical events and surround sound movies, a triple-deck theater, 11 restaurants and bistros, and a dozen bars and lounges. There will also be an ample open-air arena for sports with a giant LED screen for broadcast events.
Mein Schiff 3 will give passengers plenty of ways to discover their own freedom on the sea, said TUI Cruises ceo Richard Vogel in announcing details about his company’s first newbuild. The 99,700gt ship, under construction at STX Finland in Turku, is scheduled to enter service in May 2014, first sailing in the Mediterranean and the Canary Islands.
A 167sq mtr multifacted glass structure will span two decks on the back of the ship. Inside the ‘diamond,’ two restaurants will be reprised from Mein Schiff 1 and 2—Richards for fine dining and the Surf & Turf steak house. A new feature will be a modern coffee lounge where a barista will brew international coffees and serve Mein Schiff’s own handcrafted pralines and chocolates. The Diamond Bar will provide a scenic spot for cocktails at sunset or nightcaps under the stars.
On Deck 14, passengers will find the Blue Balcony, an 11sq mtr glass-floored platform 37mtrs over the sea, which TUI Cruises said would give the sensation of floating over the ocean.
A three-deck theater will accommodate nearly 1,000 people, while a separate venue, being developed in conjunction with acoustics experts from leading opera houses and concert halls, will provide the setting for classical concerts, jazz, theatrical readings, lectures and movies with surround sound.
There will be a 25mtr outdoor lap pool and an indoor pool with Jacuzzi, and a large arena in the aft section of the ship for volleyball, basketball and football, plus an outdoor cinema.
Among the 11 dining spots are the Atlantic with three ‘dimensions’—classic, for dishes such as steak with roasted shallots and a chili-chocolate reduction; Mediterranean, for choices like homemade pastas, grilled fish and lamb with herbs of Provence; and ‘Eurasian’ for such items as sweet and sour vegetables with fried jasmine rice.
The Day & Night Bistro will offer snacks and meals around the clock while Hanami will specialize in Japanese cuisine. The seafood restaurant Gosch Sylt will be reprised and expanded from Mein Schiff 1 and 2. A buffet restaurant with a marketplace style will feature a bakery for crusty breads, panini and cakes.
About 80% of the 1,250 accommodations will have balconies (all with hammocks, a TUI feature), and every cabin comes with a Nespresso machine.
Mein Schiff 3 will have three types of family cabins, all with Xbox game consoles. Sizes range from family cabin with balcony to a deluxe veranda for up to six people with 42sq mtr of living space and a 47sq mtr veranda.
Combination balcony cabins allow for interconnecting balconies, and a ‘holiday home’ package provides a Mein Schiff cook to prepare a barbecue on the balcony grill. There are spa accommodations, too, located near the spa and part of a package that includes a massage for two.
Premium veranda cabins offer large, diagonal terraces, and there are three suite categories. The largest is the 54sq mtr Captain’s Suite. The Sea & Sky suites give access to a large roof terrace with private sunbathing areas.
FunCruiseGirl писал(а) 04 мар 2013, 04:38:TUI Cruises GmbH — судоходная компания со штаб-квартирой в Гамбурге, основанная в апреле 2008 г. Компания является совместным предприятием TUI AG из Ганновера и Royal Caribbean Cruises Ltd., второй по размеру судоходной компании в мире со штаб-квартирой в Майами.
haje писал(а) 04 мар 2013, 10:31:мне нравятся их 1 и 2. что-то в них есть привлекательного.
FunCruiseGirl писал(а) 17 апр 2013, 16:57:но виртуальные балконы???? Это здорово, можно смело бронировать внутреннюю кабину.
синьор робинзон писал(а) 17 апр 2013, 17:26:сплошные неиспользуемые крыши
Kuskow писал(а) 17 апр 2013, 17:34: Чтоб люди насиживали свои балконы?
FunCruiseGirl писал(а) 17 апр 2013, 17:50:Надеюсь они не избавились от мини-гольфа.
Kuskow писал(а) 17 апр 2013, 17:34:синьор робинзон писал(а) 17 апр 2013, 17:26:сплошные неиспользуемые крыши
Да-да, я вот тоже обратил внимание. Драгоценнейшая поверхность открытой палубы никак не используется. Зачем вообще такое делать? Чтоб люди насиживали свои балконы?
Liandry писал(а) 17 апр 2013, 17:46:Да ладно вам, по сравнению с тем, что предлагают конкуренты на своих новых кораблях, тут всё просто отлично.
Liandry писал(а) 18 апр 2013, 21:03:Какой один бассеин? Там один бассеин для детей, один открытый бассеин для всех, один бассеин для всех под открывающейся крышей и один бассеин в Соляриуме. Точно так же, как на фридоме.
Liandry писал(а) 19 апр 2013, 10:23:Теперь ответ FunCruiseGirl.
Спасибо за картинку! Что касается кораблей в 90-100 тысяч тонн. Круизный рынок растёт очень стремительно, маленькие корабли уже не справятся с таким количеством народа. Строить много маленьких кораблей не выгодно, потому как большой корабль экономичнее и приносит больше дохода, а доход зачастую не менее важен чем прибыль, потому как это оборотные деньги, а если оборотных денег мало, то могут начатся проблемы. А в больших компаниях, я имею ввиду действительно большие компании, практически все деньги всегда в обороте, они не лежат в чемоданах. Поэтому сейчас все крупные круизные компании постепенно подтягиваются к кораблям в ~150000 тонн. И это только начало. Думаю лет через 10 мы будем наблюдать то, что начнут подходить к 200000 тонн. И если вы посмотрите на океанские лайнеры 20-го века, то увидите. что они тоже становились всё больше и больше и больше. Пока их время не прошло, но там другие обстоятельства были. И круизные корабли это новый этап развития гражданского флота. И тут тоже видно, как корабли постоянно растут.
queen_V писал(а) 19 апр 2013, 11:14:Ну, в общем, да, в случае перехода из НЙ, есть определенная логика в создании большого количества закрытых помещений для двигательной активности. Особенно, если будет раздвижная крыша. В любом случае, в ближайшем будущем стоить он будет больше, чем я буду готова за него платить. Но жду удешевления Аллюра с Оазисом.
Список форумов ‹ Виды туризма: Круизы, Горные лыжи, Дайвинг, Рыбалка и Охота, Тематические поездки ‹ Морские и речные круизы — советы, отзывы, маршруты ‹ Круизные суда и компании — лайнеры, обзоры, жизнь на борту













